UnBELIZEble - Reisverslag uit Dangriga, Belize van stefan onzenoord - WaarBenJij.nu UnBELIZEble - Reisverslag uit Dangriga, Belize van stefan onzenoord - WaarBenJij.nu

UnBELIZEble

Blijf op de hoogte en volg stefan

08 Februari 2014 | Belize, Dangriga

Na een tijd op t vaste land te hebben verbleven gaan we naar een van de eilanden voor de kust van Belize.
Caye Caulker is een van die eilanden. Alles is hier laidback en een populaire plaats voor backpackers. Het motto hier is go slow, hier vind je ook geen stopborden maar go slow borden.
De taxi's zijn golfwagentjes en dat zijn de enigste gemotoriseerde voertuigen hier.

Na een dagje te hebben gerust en gechilled wordt het tijd om de onderwater werelden te gaan bekijken. Ik neem een snorkeltour met 3 snorkel stops. Na t ontbijt springen we in de boot en varen we uit al gauw is de eerste stop. Alles ligt aan de barrier reef, dus we zien al snel veel kleurige vissen en veel koraal.
Na ongeveer een half uurtje, varen we naar de 2 de stop. Deze stop heet shark ray alley, de naam zegt al veel over wat we gaan zien.
Daar aangekomen gooit de guide een hand vol vis in t water en ineens zwemmen er flinke nurse sharks en grote stingrays langs de boot. Nou daar gaan we dus even tussen zwemmen! Super gaaf is dat zeg om dat allemaal van dichtbij te zien. Na een half uur tussen de haaien te hebben gezwommen is t tijd voor de laatste stop.
Hier zien we weer veel koraal en veel vissen, maar naar een kwartiertje komt er ineens een zeeschildpad aan zwemmen, WOW!! Hoe mooi is dat zeg. Dit is uiteindelijk de enigste die ik ga zien want de rest is veel vis en veel koraal. Maar wat een toffe ervaring. Onderweg terug naar Caye Caulker pikken we nog ff de zonsondergang mee op de boot. We kunnen vanavond een goeie pint pakken want morgen gaan we weer lekker niksen, op een duik in de zee na dan.

De dag erop kregen we het plan om naar de belize zoo te gaan. Dit is op t vaste land dus terug op de boot en gaan. Na 2 uur zijn we aangekomen in de zoo. Hier zien we weer veel verschillende dieren die hier in t wild leven. Ook hier is t zo, alles wat hier zit is opgevangen dus of t was ziek of gewond. Na veel apen tapir's en vogels hadden we de jaguars gevonden, we hebben ze niet gespot in t wild maar uiteindelijk tog gezien.
Na een paar uur is t tijd om terug te gaan naar Caye Caulker want morgen staat er weer wat moois te gebeuren.

Jeujj ik wordt om 11 uur opgehaald door een golfwagentje aka taxi en wordt naar t ‘vliegveld' van Caye Caulker gebracht. Hier staan een 6 persoons vliegtuigje op me te wachten. Na 3 kwartier te hebben gevlogen over de schitterende wateren van Belize zijn we er, de Blue Hole holy shit wat is dat vet zeg in t echt nog veel mooier dan op de anzichtkaarten. Kijk de foto maar dan weet je wel waar ik t over heb.
Hier bleven we een paar keer omheen vliegen en na een duikvlucht te hebben genomen over de Blue Hole wordt het helaas tijd om terug te vliegen.
Het word onmogelijk om een hoogtepunt uit te kiezen. De komende dagen word t weer flink chillen t enigste wat we hier doen is veel eten en drinken.

Na 3 chill dagen gaan we op een super toffe tour. Dit is een 3 daagse zeil, vis, snorkel en kampeer trip, we maken elke dag 3 stops en dan kunnen we kiezen of we gaan snorkelen of chillen op de boot of speervissen of conch (zeeslak) rapen.
De eerste stop kies is voor speervissen, na een korte uitleg over de speer gun gaan we op jacht voor ons avond eten. We gaan opzoek naar Snappers na een klein half uur jagen is onze vangst 0. Dit is nog moeilijk zeg t lijkt wel alsof de vissen weten dat we op ze jagen want elke keer als we er een zien draaien ze om en zwemmen ze snel weg. Gelukkig hebben ze ook eten bij op de boot dus we zitten niet zonder.

De eerste nacht verblijven we op Rendezvous Caye. Dit is een heel klein eilandje waar alleen wat hutjes en een wc staan. Hier zetten we onze tentjes op en hebben we nog de kans om nog een keer te snorkelen voordat t donker wordt.

De volgende dag pakken we alles in en gaan we weer de boot op met als eindbestemming, Tabacco Caye. Na 3 snorkel stops te hebben gehad komen we aan op Tabacco Caye. Dit is een groter eiland hier zien we al veel mensen. Na de tentjes weer te hebben opgezet gaan we weer snorkelen. We hebben weer stingrays gespot en veel ander moois.

De volgend dag is het weer tijd om terug te keren naar t vaste land. Onderweg hebben we weer 3 snorkel stops om voor de laatste keer te genieten van al dat moois.

Eenmaal aangekomen in Placencia laden we onze spullen uit en nemen we afscheid van de groep en van de crew. Nu wordt het weer tijd om te gaan rusten en stilletjes aan terug te gaan richting Belize city. Ik ga via Dangriga waar ik 2 nachten zal verblijven en dan terug naar de hoofdstad. Over een paar dagen gaat m'n vlucht naar m'n laatste bestemming Panama.
Het was een unBELIZEble avontuur en hoop dat Panama net zo wordt.

• 09 Februari 2014 - 04:46

Sheila:

Super leuk om al je verhalen te lezen stefan!! Geniet er nog even van!!

• 09 Februari 2014 - 08:14

Robert:

Ik wens je nog meer plezier toe op Panama kerel! Je zus zal zometeen blij zijn dit verslag te mogen lezen als ze wakker is!! ;-) ;-)

• 09 Februari 2014 - 10:00

Patty:

Wst een prachtig verhaal weer stefan .

Ik lees t altijd weer hahaha .
    Ben gwn jaloers op je kerel

Heel plezier nog

• 09 Februari 2014 - 10:41

Yolanda:

Mooi verslag Stefan. Ben jaloers op je. Geniet ervan. Een reis om nooit te vergeten. Liefs, Yolanda xxx

• 10 Februari 2014 - 15:48

Bart En Jose:

mooie verslagen en fotos maar missen je wel heel veel.
    wij hopen gatje nog een mooie maand krijgt , met mooie avonturen .
    zien je in maart geniet er nog van. veel liefs van ons